• Rust na inspanning om effectiever te zijn bij online werken in de thuissituatie

    Het grote belang van rust na inspanning 
    Ook en juist in (de nadagen van de corona)crisistijd is zorg voor jezelf van belang. Sommige beroepsgroepen werken nu extra hard, vanuit de thuissituatie. Op afstand vergaderen, online, is het nieuwe normaal, vergaderingen worden ingepland, het gaat maar door….en de combinatie met werk en privé ligt wel erg dicht bij elkaar.
    Wat doet dit met jouw lichamelijk en geestelijk welbevinden? Helaas komt het maar wat vaak voor dat je juist nu geleefd wordt en teveel achter jouw laptop zit, vaak in een huis, tuin en keukensetting. En je denkt… och dat loopt wel los. En dan.. aan het eind van de dag rugpijn, schouderklachten…

    Sport
    Het is net als bij sporten. Juist voldoende rust zorgt voor optimale prestaties. Bij sporten is het herstel zo mogelijk nog belangrijker dan de inspanning, dan komt het lichaam tot rust, herstelt en de volgende sport sessie ga je vliegend vooruit.

    Herstel
    Dit geldt ook voor werk. Belangrijk is om regelmatig te herstellen, bijvoorbeeld door op tijd te pauzeren, te wandelen, gezond te eten en aan het einde van de dag je laptop af te sluiten. De kans is groot dat je nog wat te binnen schiet, toch? En voor je het weet zit je ook in de avond weer een uur achter je laptop. Je lichaam geeft aan… dit voelt niet goed. 
    Ga voor jouw uitdaging. Plan een structuur in je dag, met voldoende pauzes en actieve beweegmomenten. 
    Dit zal ook op de lange termijn leiden tot goede prestaties. Je bent trots als je je lichamelijk fit voelt. Dat voelt goed.
    Meer weten? Ik kan je in een persoonlijk gesprek coachen op vitaliteit op de thuis werkvloer.